Mensen kiezen, bewust of onbewust, dagelijks hoe ze zich verplaatsen. De mens staat daarom altijd centraal bij het effectief oplossen van mobiliteitsuitdagingen. Keuzes die je maakt om de mobiliteitstransitie vorm te geven, zijn direct gerelateerd aan gedrag en gedragsverandering. Het is daarom essentieel om gedrag echt te begrijpen.

  • Communicatieaanpak

    Communicatie is, net als aandacht voor gedragsverandering, een essentieel onderdeel voor het succes van je beleid, verandering of aanpak. Communicatie vormt de sleutel tot meer begrip, betere acceptatie en grotere betrokkenheid.

    Dat bereik je door je doelgroep gericht, continu en consequent te informeren. Door standpunten, ideeën en waarden uit te wisselen. Door bijeenkomsten te organiseren, gesprekken te stimuleren en feedbackmechanismen in te zetten. En door samen te werken aan plannen, doelen en resultaten. Met onze kennis en ervaring zorgen we samen met jou dat de communicatie effectief is en tot in de puntjes verzorgd.

  • Gedragsaanpak

    Gedrag speelt een cruciale rol in de keuzes die je maakt. Vanuit onze gedragsaanpak kijken we naar het gewenste gedrag en hoe we dat het meest effectief kunnen stimuleren.

    Wat is de samenhang tussen fysieke omgeving (zoals infrastructuur), beleid & regelgeving (bv. parkeerbeleid), voorzieningen (bv aanwezigheid van deelmobiliteit) en communicatie? Welke menselijke factoren zoals routines, persoonlijke voorkeuren en sociale omgeving spelen een rol? En beschikken mensen over voldoende capaciteit, motivatie en gelegenheid om hun gewoontegedrag te veranderen in ander reisgedrag?


Experts

Communicatieadviseur
Citty de Leeuw
Gedragsexpert
Froukje Bekius

Publicaties

Bekijk alle publicaties

Vijf redenen om met deelmobiliteit aan de slag te gaan

We zien ze steeds vaker: deelscooters in woonwijken, deelauto’s op bedrijventerreinen, deelfietsen en e-bikes bij bushaltes en stations. Maar wist je dat deze auto’s, fietsen en scooters juist voor jou als werkgever kansen bieden?

‘Mensen veranderen alleen als het geld oplevert’

Waarschijnlijk heb je als werkgever ambities op het gebied van mobiliteit. Je wilt bijvoorbeeld dat medewerkers duurzamer of actiever reizen. Misschien hebben jullie zelfs al regelingen in het mobiliteitsbeleid aangepast. Een goed begin! Maar om menselijk (reis)gedrag blijvend te veranderen, is vaak meer nodig dan een nieuwe regeling.

Klaar om te starten?

Wij maken graag ruimte voor een vrijblijvend gesprek over het realiseren van duurzame mobiliteitsverandering!

Neem contact op

Ontvang het laatste nieuws over mobiliteit

Bij het aanmelden ga ik akkoord met de algemene voorwaarden opgesteld door &Morgen.