‘Mensen veranderen alleen als het geld oplevert’

En heldere inzichten in wat wél werkt.

Waarschijnlijk heb je als werkgever ambities op het gebied van mobiliteit. Je wilt bijvoorbeeld dat medewerkers duurzamer of actiever reizen. Misschien hebben jullie zelfs al regelingen in het mobiliteitsbeleid aangepast. Een goed begin! Maar om menselijk (reis)gedrag blijvend te veranderen, is vaak meer nodig dan een nieuwe regeling.

Met bijvoorbeeld meer keuzevrijheid en financiële voordelen verander je namelijk nog geen reisgedrag. En zo zijn nog veel meer vooroordelen en misvattingen over het veranderen van menselijk (reis)gedrag. Wij zetten in deze inspiratiepaper zes misvattingen voor je op een rij. En natuurlijk laten we je ook zien wat wél werkt.

Misvatting 1 Mensen zijn rationeel en maken weloverwogen beslissingen
Misvatting 2 Mensen veranderen alleen als het geld oplevert
Misvatting 3 Als je mensen maar genoeg informatie geeft, passen ze hun gedrag wel aan
Misvatting 4 Mensen worden blij van veel keuzevrijheid
Misvatting 5 Mensen zijn autonoom en maken altijd hun eigen keuze
Misvatting 6 Als mensen de intentie hebben om vaker te gaan fietsen, gaan ze dat ook doen


Experts

Gedragsexpert
Lotte Gardien

Klaar om te starten?

Wij maken graag ruimte voor een vrijblijvend gesprek over het realiseren van duurzame mobiliteitsverandering!

Neem contact op

Ontvang het laatste nieuws over mobiliteit

Bij het aanmelden ga ik akkoord met de algemene voorwaarden opgesteld door &Morgen.